Recenze Výchova a výcvik

Recenze online kurzu Mistr konceptů

Předchozí kurzy z dílny Kristýny Dostálkové jsem vám už představila, nyní bych ráda napsala něco
o navazujícím kurzu Mistr konceptů, který po absolvování kurzu 21 dní k pohodovějším procházkám kladl větší důraz na celkové fungování majitele a psa. Recenzi na kurz 21 dní k pohodovějším procházkám si můžete přečíst zde.

Mistr konceptů probíhal s podporou ve facebookové skupině během července a srpna, tempo kurzu bylo příjemné a pohodové, navíc obsahoval mnoho informací a nových vědomostí pro každého majitele (takových, které by měl mít každý, kdo vlastní psa!).

Kurz byl rozdělený do týdnů, což znamenalo, že celkem jsme měli 8 týdnů a v rámci každého týdne bylo úvodní video, kde jsme se dozvěděli, jaký bude úkol pro daný týden a vždy Kristýna rozebrala teorii k tomu, co nás čekalo. Úkol jsme si zaznamenali pro sebe, ale mohli jsme jej sdílet ve skupině na fb a udržovat se tak v kurzu dění! Na týden byly 3 lekce, přičemž vždy tu byly zastoupeny úkoly ze tří skupin. V každém týdnu bylo po jedné lekci ze skupiny konceptů, chování a potřeb. Vše, co jsme si z tohoto kurzu s mou fenkou Saph odnesly, používáme každodenně, protože chodíme na procházky, jezdíme autem a krmíme.

Podpora na FB a …SOUTĚŽE!

Kurz se dá projít i na vlastní pěst, nicméně pokud si chytíte kurzy s fb podporou, tak to pro vás znamená, že dostáváte zpětnou vazbu na vaše hraní, na vaše nastavení úkolů a můžete se kdykoliv zeptat, jak vyřešit cokoliv vás v průběhu kurzu zpomalí. Každodenně byl vyvěšen příspěvek, kde jsme dostávali odpovědi na naše otázky. Na konci jednotlivých týdnů jsme se těšili na živé vysílání, kde Kristýna reagovala na videa, která jsme jí nahráli k okomentování. Ať už šlo o to, že jsme chtěli vědět, zda hrajeme dobře nějakou určitou hru, nebo když se komukoliv nedařilo něco v tréninku. Samozřejmě pokud člověk neměl možnost natočit videa, stačilo se pouze zeptat formou otázky ve skupině, tam jsme dostávali obsáhlé a podrobné rady stejně tak. Výhoda určitě je, že se živá vysílání přepisovala do textové formy, takže kdo nestihl vysílání mohl si podle času najít, kde v živém vysílání je probíráno jeho video.

Zároveň jsme si mohli poslechnout dva webináře, jejichž záznam nám zůstal a můžeme se k němu kdykoliv vrátit (stejně jako k celému kurzu – máte doživotní přístup, i k podpoře na fb). Jeden z webinářů byl na téma „Nežádoucí lovecké chování“ a druhý na téma o „Reaktivitě a seznamování se psy“, kromě toho bylo v rámci týdnů ještě několik bonusových her z kurzu 21 dní k pohodovějším procházkám a bonusové hry na optimismus z kurzu Veterina (a manipulace) pozitivně. A kromě toho všeho jsou ještě soutěže! A o co že se hrálo? Dalo se vyhrát spoustu věcí, často šlo o produkty z dílny absouteDOGS – jejich knihu či výcviková CD, ale soutěžilo se také o knížku o noseworku, jejíž autorkou je Kristýna, nebo o soukromou konzultaci s Kristýnou!

Součástí kurzu jsou i super bonusy

Koncept, chování a potřeba?

Jak už jsem napsala, bylo na týden několik lekcí. První hned na úvod týdne, kde jsme se dozvěděli úkol a následovalo po 2 dnech od sebe vždy něco z konceptů, potom chování, a nakonec také potřeba. A co že si máte pod tímto představit? Pod „Koncepty“ byla konkrétní hra, která napomáhá zlepšovat určité schopnosti a dovednosti vašeho psa – ať už jde o klid, přemýšlení ve stavu vysoké excitace nebo třeba schopnost odpoutání se. Zcela konkrétně šlo třeba o převedení odložení pro život do prostředí auta, přičemž se celý proces rozkouskoval – aby pes do auta šel po povelu, aby tam pes šel s rychlostí, ochotně, aby vydržel na daném místě a aby nevystoupil, jakmile se otevřou dveře, ale aby způsobně čekal, než ho k tomu vyzvete. Některé kroky konkrétně z tohoto příkladu jsou hry mj. ze skupiny „Chování“, protože v rámci této skupiny jsme se zabývali sebekontrolou, která je potřeba při vystupování nebo třeba netaháním na vodítku. A u skupiny „Potřeby“ jsme dostali hned několik tipů, jak psovi zajistit nejen základní biologické potřeby, ale jak mu naplnit také například sociální potřeby nebo potřebu žvýkat. To vede ke spokojenějšímu a uvolněnějšímu pejskovi. A to je něco, co všichni chceme!

Pro koho je kurz určený?

Kurz Mistr konceptů významně pomůže a napoví každému, kdo má prvního psa, stejně tak má co nabídnout lidem, kteří se nějakou dobu už věnují tréninku svých psů a trápí je různé „drobnosti“ v soužití. Ovšem významně pomůže těm, kdo pozorují u pejska vysokou vzrušivost, možná dokonce agresivitu vůči okolí či doma, ale zejména pomůže tomu, kdo neočekává zázraky na počkání. Jak už jsem psala na začátku. Jde o mnoho jednoduchých postupů, které bez potíží zařadíte do běžného dění a žití se svým psem. Právě tyto maličkosti vám udělají jeden velký krok kupředu.

Zkusíte to také?